|
|
Trwa przebudowa Nabrzeża Oliwskiego w Porcie Gdańsk na odcinku konstrukcyjnym IVa – Etap I - odcinek o długości 100 m. Podstawą prac jest projekt budowlany i wykonawczy wykonany przez nasze biuro w maju 2012 r., który był poprzedzony koncepcją przebudowy tego odcinka nabrzeża (WUPROHYD, czerwiec 2011 r.).
Założenia ogólne projektu przebudowy:
- przedłużenie istniejącej linii odbojowej Nabrzeża Oliwskiego o 100 mb w kierunku bazy promowej PŻB
- rzędna nabrzeża dostosowana do rzędnej sąsiednich odcinków Nabrzeża Oliwskiego (+2,04 m Kr)
- zakończenie odcinka Etapu I umocnieniem tymczasowym (zabezpieczenie przed rozmywaniem przez wody kanału portowego)
- rozbiórka istniejącej konstrukcji Nabrzeża Oliwskiego na odcinku Etapu I
Zakres projektu przebudowy (Etap I, Faza I - konstrukcja tymczasowa):
- funkcja – projektowane nabrzeże oczepowe z możliwością krótkotrwałego postoju niewielkich jednostek pływających, bez możliwości przeładunku, wyposażone w urządzenia cumownicze (o nośności 10 ton) oraz belki odbojowe; z nawierzchnią tymczasową (ścieżka cumownicza oraz dojścia do ścieżki)
- głębokość techniczna przy projektowanym odcinku Ht = 7,0 m (głębokość dopuszczalna Hdop = 8,5 m)
- dla zapewnienia głębokości 10,30 m przy istniejącym odcinku płytowym nabrzeża, na odcinku 10 m projektowanej konstrukcji wykonany zostanie odcinek przejściowy – przejście z rzędnej dna -10,30 m A do rzędnej -7,00 m A
Zakres przebudowy przewidywanej w przyszłości (Etap I, Faza II - konstrukcja docelowa):
- funkcja - projektowane nabrzeże ma być uniwersalnym nabrzeżem przeładunkowym o konstrukcji płytowej, wyposażone w belki poddźwigowe (rozstaw szyn 16,0 m, obciążenie szyny 30 ton/mb) oraz urządzenia cumownicze i odbojowe; umożliwiające obsługę żurawia samojezdnego LHM 400, obciążenie użytkowe nabrzeża 30 kN/m2
- głębokość techniczna przy projektowanym odcinku Ht = 10,30 m z dnem nieumocnionym – rezerwa na dopuszczalne przegłębienia: 4,0 m (głębokość dopuszczalna Hdop = 14,30 m)
|